BDAR
gdpr

Valstybės tarnybos žmogiškųjų išteklių specialistų tinkle kalbėta apie darbuotojų įsitraukimą

Data

2022 06 09

Įvertinimas
6
0,8 proc. (70).png

Antrasis šių metų Valstybės tarnybos žmogiškųjų išteklių specialistų tinklo susitikimas buvo skirtas darbuotojų įsipareigojimui organizacijai, darbuotojų pritraukimui ir išlaikymui.

Susitikime dalyvavusi „Countline“ lektorė, psichologė, karjeros konsultantė, sertifikuota „Bridge Karjera“ specialistė, mokymų trenerė Sandra Četrauskienė sakė, dažna naujų darbuotojų paieška, mokymas neretai stabdo organizacijos efektyvumą, kainuoja daugiau nei esamų darbuotojų motyvavimas ir išlaikymas, tad vis didesne vertybe darbo rinkoje tampa darbuotojų lojalumas. O lojalumą dažnai lemia vertybinis organizacijos ir darbuotojų suderinamumas. Jei darbuotojo ir organizacijos vertybės sutampa, didelė tikimybė, kad darbo santykiai tęsis ilgiau. Vertybinis suderinamumas, pasak jos, yra net svarbesnis nei profesinės žinios, patirtis, įgūdžiai. Visa tai nesunkiai įgyjama ir tobulinama, o vertybiniai pokyčiai vyksta labai lėtai – dažnai žmogus vadovaujasi tomis pačiomis vertybėmis, kurios susiformavo jauname amžiuje – dar šeimoje, mokykloje.

Vertybiškai stiprios organizacijos pritraukia lygiai tokius pačius darbuotojus. Dabar jau įprasta einant į darbo pokalbį ne tik perskaityti organizacijos vertybes, misiją, viziją, bet ir pasiklausinėti joje dirbančių pažįstamų žmonių, kokia yra reali situacija. Žinoma, svarbiausios ne tos vertybės, kurios deklaruojamos, o tos, kurios realiai gyvuoja organizacijoje. Nes jei tikrosios ir deklaruojamos vertybės nesutampa, darbuotojai greitai tai pastebės ir, jei realiosios vertybės jų netenkina, gretai išeis.

Vertybinis pamatas ypač svarbus viešajam sektoriui, valstybės tarnybai. Kadangi tarp įstaigų nėra didelio atlyginimų skirtumo, darbuotojai gana lengvai keičia darbo vietą, ieškodami sau priimtiniausio vertybiškai kolektyvo, prasmingiausio darbo bei emociškai palankiausios aplinkos.

Lektorė pabrėžė, kad darbuotojų įsipareigojimas nėra stabilus – tai nuolat kintantis dydis, tad ir dirbti su juo reikia nuolat. Įsipareigojimo auginimas prasideda nuo adaptacijos – nuoseklaus darbuotojo įvedimo į pareigas ir komandą, ir toliau jo siekiama kitais žingsniais: lūkesčius atitinkančiu darbo užmokesčiu, darbo krūviu, vadybiniais procesais, organizacine kultūra, motyvavimo priemonėmis. Beje, motyvacinės sistemos kūrimas nėra toks paprastas dalykas, kaip gali atrodyti. Deja, nėra motyvavimo schemos, kuri tiktų visoms organizacijoms ir visiems žmonėms. Tad norint turėti efektyvią motyvavimo sistemą pirmiausia reikia išsiaiškinti, kas konkrečius žmones motyvuoja. Kažkam tai įdomus darbas, kažkam darbo užmokestis, kažkam galimybė lanksčiai derinti darbą su šeimos gyvenimu.

„Tas pats veiksnys vienus žmones gali motyvuoti, o kitus demotyvuoti. Pavyzdžiui, vienas pastabas priims kaip nemalonią kritiką, o kitas kaip tobulėti leidžiantį grįžtamąjį ryšį. Todėl tiesioginiam vadovui, personalo specialistui labai svarbu gerai pažinoti savo komandą“, – sako S. Četrauskienė.

Valstybės tarnybos departamento suburtas Valstybės tarnybos žmogiškųjų išteklių specialistų tinklas šiuo metu turi 195 narius. Daugiau informacijos apie tinklą ČIA.