BDAR
gdpr

Kad kultūriniai skirtumai netrukdytų susikalbėti

Data

2022 09 19

Įvertinimas
3
0,8 proc. - 2022-09-02T102550.604.png

Valstybės tarnybos žmogiškųjų išteklių specialistų tinklo nariai Valstybės tarnybos departamento surengtame susitikime klausėsi komunikacijos eksperto paskaitos ir diskutavo, ką reikėtų įvertinti bendraujant su kitų kultūrų atstovais.

Tarpkultūrinė komunikacija tai ne tik bendravimas su kitų šalių žmonėmis. Savo kultūrą turi kiekviena organizacija, bendruomenė, šeima. O mes – tai unikalus visų kultūrų, su kuriomis susiduriame ir kurių esame veikiami, derinys. Taip kalbėjo susitikime dalyvavęs Vilniaus verslo kolegijos Mokymo inovacijų skyriaus vedėjas, VšĮ „Raidos kryptys“ vadovas Andrejus Račkovskis.

Kiekvienas mes pasaulį matome per savotiškus akinius, suformuotus mūsų patirčių, auklėjimo, išsilavinimo, vertybių, nuostatų ir kitų aspektų. Ir labai daug nesusikalbėjimo ir net konfliktų įvyksta būtent dėl kultūrinių skirtumų: dėl to, kad savo galvose kiekvienas skirtingai užkoduojame pateikiamą informaciją ir iškoduojame gaunamą informaciją.

Tad ką daryti, kad komunikacija ir su kitų šalių atstovais, ir su šalia esančiais kolegomis, vadovais, pavaldiniais ir klientais būtų efektyvi ir pateisinanti lūkesčius? „Paprasčiausias receptas – grįžtamojo ryšio patikrinimas. Tik taip galime suprasti, ar mūsų žinutė pasiekė tikslą ir ar buvo teisingai suprasta. Svarbu įsisąmoninti – nieko nėra savaime suprantamo“, – sakė A. Račkovskis.

Lektorius pasakojo, nuo ko priklauso šalių, organizacijų, bendruomenių kultūra ir kuo ji paprastai pasireiškia, pristatė aukšto ir žemo konteksto kultūras ir kokie galimi bendravimo tarp šių kultūrų atstovų scenarijai, pasitikėjimo kūrimo strategijas bei sprendimų priėmimo, kritikos reiškimo ir priėmimo ypatumus.

Susitikimo dalyviai lygindami skirtingas kultūras ieškojo būdų, kaip suprasti kitų kultūrų atstovų elgesį ir lūkesčius ir kaip efektyviai komunikuoti su jais. Buvo diskutuojama, kaip vidinė ir išorinė komunikacija galėtų efektyviai prisidėti prie organizacijos kultūros ir įvaizdžio kūrimo: pradedant nuo interneto svetainės, naudojamų informacinių sistemų, baigiant tiesioginiu bendravimu su klientais.

Aptarta, kokias komunikacijos strategijas taikyti bendraujant su klientais konfliktinėse situacijose: kaip išsiaiškinti jų lūkesčius ir kaip pateikti informaciją, kad ji būtų tinkamai suprasta. Lektorius pasakojo, kaip efektyviai suteikti grįžtamąjį ryšį bei išsakyti kritiką – juk tikslas yra ne sukelti negatyvius jausmus kitam žmogui, o išreikšti savo nuomonę ir poreikius arba pasiekti tam tikro pokyčio.

Tai buvo 3 šiais metais Valstybės tarnybos departamento suorganizuotas Valstybės tarnybos žmogiškųjų išteklių specialistų tinklo susitikimas. Šiuo metu tinklui priklauso 197 įstaigų personalo vadovai ir specialistai. Daugiau apie tinklą bei kaip prie jo prisijungti skaitykite ČIA.